Meghökkentő dolgok történnek a Domino Pizzánál manapság. Akik esetleg nem tudnák: megváltoztatták a pizza receptjüket. Ez egy meglehetősen nagy lépés egy olyan cég esetében, mely 400 milliónál (!!) több pizzát adott el tavaly. Ez nagyjából olyan, mintha a McDonalds megváltoztatná a Big Mac receptjét. Vagy talán olyan, mintha a klasszikus Coke-ot reformálnák meg.
De a Domino Pizza még egy lépéssel tovább ment és nyilvánosan elismerte, hogy a termékük eddig nem volt valami jó. Egy megdöbbentően őszinte reklámsorozatban a Domino nagyhatalmú vezetői és séfjei beismerték a karton-ízű tésztájukat, a folyós, ketchuphöz hasonló mártásukat és gumiszerű, ízetlen sajtjukat. Bemutatták, amint vásárlóik megerősítik ezeket az állításokat a fókuszcsoportokban és megmutatták a Domino termékmenedzsereinek szomorú ábrázatát is, amint szembesültek ezzel a kiábrándító hírrel.
A Domino Pizzának volt egy problémája. A termékük nem elégítette ki a vevők elvárásait a piaci versenykörnyezetben. Ahelyett, hogy átlépték volna vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyták volna ezt a problémát, őszintén szembenéztek vele. Nem meglepő módon, ezután egy nagyon vicces közösségi média programon keresztül pizza-háborút indítottak, mely a nem átlátható, nem vevőbarát marketing célokat és ezen keresztül legfőbb versenytársukat, a Papa John Pizzát célozta meg. Mondanivalójukat egyaránt terjesztették a Twitteren, Facebookon és YouTube-on, létrehozva ezzel egy nagyon okos és hatásos rohamot versenytársaik ellen – így fordítva előnyükre a korábbi hátrányt.
Az átláthatóság az egyik legnagyobb kihívás, amivel a legtöbb vállalat, mely szeretné hasznosítani a közösségi hálózatok erejét, és hasznot húzni a vásárlók tapasztalataiból, szembe fog nézni. Az ortodox márka és marketing felfogás több száz éve azt tanítja nekünk, hogy az, amit a Domino Pizza tett, egy hatalmas, galaktikus hiba. Viszont egy olyan világban, ahol a vevők nagyon nyíltan beszélgetnek a termékek gyengeségeiről, a vállalatok vagy maguk is nyíltan részt vesznek ebben, ezzel javítva és újjáépítve az irántuk érzett bizalmat, vagy pedig a beszélgetés egyszerűen nélkülük fog folytatódni.
Az, hogy Domino őszintesége be fog-e válni pénzügyileg, továbbra is nyitott. Az új pizzájukról tettek egy nagyon nagy ígéretet a vevőiknek, ezt mindenáron meg kell tartaniuk. Mindazonáltal az átláthatósággal és a vásárlóközpontúsággal már félig meg is nyerték a csatát.
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.05.08. 22:20:04