Nigel Hollis, a Millward Brown vezető globális analitikusa, megosztja elméleteit, és hangot ad kételyeinek a márkakutatás jövőjéről.
Nem tudom, hogy a digitális adatforrások, mint a blogok, közösségi oldalak és fogyasztói rangsoroló oldalak hasznosnak, vagy végzetesnek bizonyulnak-e majd a márkákra nézve.
Mint ahogyan a megfigyelt eladási adatok biznyítják, hogy megnövekedett az árengedmények szerepe a direkt értékesítésben - az árrések kárára -, aggodalommal tölt el, hogy a ‘megfigyelés’ csak egyfajta naiv összpontosítást eredményez majd a fogyasztók által kifejezett szükségletekkel kapcsolatban, míg figyelmen kívül hagyja a ki nem mondottakat. Ez a mi, a márka piackutatók feladata, hogy felfedjük a fogyasztók valós motivációit. Ezek ritkán nyilvánvalóak azonnal. Gyakran csak a sokrétű információforrások szorgalmas vizsgálata leplezi le ezeket, a személyes megértés és intuíció fényében. (Research-live)