Minden blog olvasónak boldog új évet kívánunk és a 2010-es évet azonnal egy visszatekintéssel kezdjük. Szerintünk az alábbiak voltak a 2009-es év valamilyen szempontból legemlékezetesebb postjait a Piackutatás blogon. Íme tehát egy válogatás, szerintünk ez volt a „Best of 2009”:
Országos Piackutatási Diákverseny, 2009 - helyszíni riport, videó
Egyedülálló rendezvény a jövő kutatóinak, lenyűgöző pályamunkák, videóinterjúk.
Esomar konferencia riport: Online kutatás 2009 - az online panelek és azokon túl
Mi várható 2010-ben és utána a piackutatási iparágban? Trendek, módszerek, közösségek. A szakma legnagyobb konferenciájának visszhangja.
Célkeresztben Finn Raben – beszélgetés a változásokról és a napra készségről az Esomar új általános igazgatójával
Az ESOMAR új igazgatója tárja elénk vízióját a piackutatás jövőjéről.
Klenovszki János (NRC, ügyvezető) beszél a piackutatás aktuális helyzetéről és jövőbeli kilátásairól.
Ha a Coca-Colát vagy a Pepsit ma találnák fel, szinte biztos, hogy 5 év múlva vagy nem lenne piacon, vagy zöld színe lenne, spenót íze, és tetra-pack dobozban árulnák, nyugdíjasoknak pozícionálva. Vajon miért?
A TV munkatársa kérdezőbiztosnak adta ki magát és piackutató cégeknél kérdezőbiztosként próbált elhelyezkedni. Szerintük 7 piackutató cégből 6 belement az illegális foglalkoztatásba... Videóval.
A számos ’csináld magad’ vagy ’Do-It-Yorself, DIY’ online kutatás és analízis egyre nagyobb kísértést jelent a minimális költségű, vagy teljesen ingyenes felmérések készítésére. Ma még beláthatatlanok ennek következményei, de akár a teljes szakma ellehetetlenedése sem kizárt. Véleményünk szerint ez volt az év legizgalmasabb piackutatási vonatkozású elemzése...
Legelsőnek a Piackutatás blog tesztelte az Intellio rendszerét. Egy új technológia futurisztikus távlatai.
A piackutatás szép lassan a világhálóra terelődik. Jó ez nekünk? Közösségi média, MROC-k használata a kutatásban.
Agyszkennelés, szemkövetéses vizsgálatok, arckódolás. Vagyis: idegtudományok, neuromarketing. Reszkessetek, fogyasztók!
A 2008-as MRA konferencia visszhangjai. Jóslatok, trendek, fejlődési lehetőségek.
Utánajártunk, hol képzik a jövő kutatóit. Kik a tanulók, miért jelentkeztek a képzésre, milyen a tanfolyam fogadtatása? Aki piackutató akar lenni, MÜTF-re kell annak menni? Kiderül a postból.
Egyedülálló részletességgel mutattuk be az újonnan kialakított, kvalitatív piackutatási minőségbiztosítási rendszer – a Pixer – működését, jellemzőit. Exkluzív infók a rendszerről.
Botrány a Külkeren. Lázongó diákok, ebet a karóhoz kötő oktatók. A hallgatóknak kérdezőbiztosi feladatokat kellett végezniük az aláírásért. A polémiába az oktatási jogok biztosa is bekapcsolódott.
Szó szerinti vagy tartalom szerinti leiratot készítő online rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a piackutatók alacsony költséggel, lektorált módon gépeltessenek vagy fordíttassanak le tetszőleges kép-, hang- vagy videofelvételeket. Új innovatív szolgáltatás a piacon, mely a StartUp Konferencián mutatkozott be. Videóval.
Van aki szerint nem, mások szerint igen. Box!
2008 októberében nyitotta meg a Nordsee Magyarországon az első tengeri halakat, tenger gyümölcseit árusító egységét a Westendben. A Piackutatás blog számára a Forecast Research végzett egy kismintás kutatást 2009 januárjában. Fényképek, videóinterjúk fogyasztókkal.
A Terepnapló sokak szerint az egyik legjobb marketinges blog ma Magyarországon. Megkérdeztük a szerzőt.