A közterületi média üzemeltető cég, az EYE Corp piacra dobott egy olyan online szemkamerás eszközt, mely képessé teszi a hirdetőket arra, hogy összehasonlítsák, melyik hirdetési méretnél, formátumnál és helyszínnél maximális a figyelemfelkeltés és a megtekintések száma.
Az új eszköz használatával az EYE Corp legutóbb egy közterületi médiával kapcsolatos közönségmérési kutatást bonyolított le, hogy felmérje és elemezze a reklámok megtekintőinek viselkedését a repülőtereken.
A válaszolók egy olyan szemüveget viseltek, mely kamerával volt egybeépítve és egyidejűleg rögzített az alanyok szemmozgásait és látómezőjüket, melyek alapján pontosan meg lehetett figyelni azt, hogy mi fogta meg a fogyasztók figyelmét.
A kutatás, melyet a manchesteri repülőtérben bonyolítottak le, megmutatta, hogy a válaszolók minden második hirdetőtáblát néztek csak meg, ami mellett elhaladtak és a megtekintés hirdetésenként kevesebb, mint 2 másodpercig tartott. A forgalmas területeken lévő reklámokat a kutatás szerint hosszabb ideig tekintették meg a vizsgálatban résztvevők.
A Global Insights igazgatója, Cassandra Thomas-Smith mondta: ‘Az információval, melyet a szemkamerás eszköz nyújt, a felhasználók képesek lesznek finom-hangolni a kampányaikat, hogy stratégiailag jobban megfeleljen a hirdetők kommunikációs céljainak.’