Az okos vállalkozások gyorsak voltak abban, hogy a közösségi médiával kapcsolatos új kommunikációs csatornákat csapoljanak meg és megfigyeljék, hogy az emberek mit mondanak a márkáikról, egy Business.com felmérés szerint. Most pedig a rossz hír: többségük nem hajlandó fizetni azokért az eszközökért, melyeket arra használnak, hogy kövessék a vállalataik említéseit a közösségi oldalakon.
Egy közösségimédia-tanulmány úgy jellemzi a márkák monitorozását, mint az egyik leggyakoribb közösségimédia-aktivitást a cégek részéről, a megkérdezett 1,600 válaszoló 60 százaléka teszi ezt. A megkérdezettek 70 százaléka tart fenn vállalattal kapcsolatos, olyan weboldalakon levő profilokat, mint például Facebook vagy Twittert.
A válaszolók 50 százaléka azt mondta, hogy szintén követik azt, amit a versenytársaikról mondanak, de mikor rákérdeztek, hogy sorolja fel, milyen eszközöket használnak arra, hogy online beszélgetéseket figyeljenek, az eredmények szerint a legtöbb cég az ingyenes Google keresésekre támaszkodik csupán. Egyéb keresőmodulok csak ezután következnek, míg a fizetős eszközök említettsége – mint például Nielsen BuzzMetrics, Radian6 vagy Converseon – meglehetősen alacsony, százalékosan egyetlen számjegyű csupán.
Fontos megjegyezni, hogy a legtöbb vállalat, mely részt vett a Business.com felmérésben, kisvállalkozás volt, 60 százalékuk kevesebb, mint 10 embert alkalmaz.
A fizetős eszközöket árusító cégek számára érdekesebb lehet az Aberdeen Group tanulmánya, ahol a válaszolók fele több, mint 100 munkavállalót alkalmazott. Abban a felmérésben 50 százaléka a résztvevőknek mondta azt, hogy növelték befektetéseiket a közösségi média monitorozására alkalmas eszközök tekintetében a költségmegszorítások ellenére, melyeket egyébiránt a marketingben és kutatási tevékenységekben érvényesítettek a recesszió eredményeképpen.