Egy új Forrester tanulmány azt találta, hogy a piackutató cégek egyharmada jelenleg is használ vagy tervezi, hogy használni fog online közösségeket a következő 12 hónapban – ugyanakkor hasonló arányban még soha nem is hallottak róluk. (Research-live)
A Forrester tanulmánya az online közösségek iránti növekvő kísérletezési kedvre hívja fel a figyelmet, de figyelmeztet, hogy a legtöbb próbálkozónak szolgáltatásra, ügyféltámogatásra és bátorításra is szüksége van, nem csak szoftverre.
A Forrester 78 piackutatót kérdezett meg és meginterjúvolt kilenc technikai megoldásszállító céget is, köztük a Communispace-t, Vision Critical-t, Vovici-t, Globalpark-ot és MarketTools-t.
A piackutatók olyan megbízható szolgáltatókkal akarnak társulni, melyek rugalmas együttműködést, módszertani szaktudást és első osztályú szolgáltatásokat tesznek le az asztalra. Az MROC (Market-Research Online Community) piacra belépni szándékozó új jelentkezők számát figyelembe véve arra lehet számítani, hogy többféle választási lehetőség lesz a szolgáltatás-modellek opcióit tekintve, a közösségi kutatás és a kvantitatív projektek integrációja jobb lesz, valamint jobban koncentrálnak az ügyféloldali piackutatók igényeire.
Az egyre több közösségi platform és megoldásszállító megjelenésével, valamint olyan piackutató ügynökségek feltűnésével, akik ajánlataikban már a közösségi kutatásokat is szerepeltetik, a megbízók a szolgáltatások egyre növekvő sorából választhatnak, beleértve a több ügyfél között megosztott szolgáltatásokat és a kvantitatív kutatásokat is tartalmazó csomagokat. Az online közösségi megoldások előállítói valószínűleg nagyobb piackutató ügynökségeket keresnek majd, hogy azok felhasználják az egyes szolgáltatás-elemeket, illetve a teljes csomagot értékesítsék a végfelhasználóknak.
A Deloitt új tanulmánya szerint a szervezetek jó hasznát veszik az online eszközöknek, hogy résztvevőket vonjanak be, ugyanakkor még mindig küzdenek azzal, hogy kihasználják az abban rejlő teljesen potenciált. A Deloitte növekvő kifinomultságot talált az online közösségek használati módjában a cégek részéről, de azt mondták, hogy a szignifikáns eltérések tovább léteznek a közösségi célok és aközött, hogy a siker hogyan mérhető.