A TNS egy tévé-reklámkampányok online tesztelésére alkalmas eszközt kezdett használni a reklámkutatásokban. (Research-live)
A Mercury nevű eszköz, amelyet az elmúlt 18 hónapban fejlesztettek ki, kampányokat tesztel a TNS 130,000 fős online paneljén. A cég azt mondta, hogy egy hirdetést jellemzően 300 fő fog tesztelni egy egész héten keresztül, a sugárzásra kerülő reklám tesztjének eredményeit pedig összességében kilenc vagy 10 napon belül kézbesítik a megrendelőnek.
Az eszköz méri a válaszolók felismerését, üzenet megértését, a márka-megítélést és a néző involváltságát. Paul Baker, a projekt igazgatója, azt mondta, hogy az eszköz annyira népszerűnek bizonyult, hogy az TNS külön értékesítési igazgatót jelölt ki a project élére.
Baker szerint: “A Mercury szépsége az, hogy nagyon gyors, robusztus és mégis alacsony költségigényű. Megengedi a felhasználóknak, hogy reagáljanak versenytárshirdetésekre vagy gyorsan változtassanak a kreatív koncepción. Tesztelni a reklámokat, majd összehasonlítani azokkal, melyeket már sugároznak – ezáltal a hirdetők igazán értékes benchmarkokat kapnak – nem valamiféle névtelen reklámok jelentik a mércét. A tíz napos határidő pedig lehetővé teszi, hogy sokkal könnyebben reagáljanak, mint a hagyományos reklám-kutatások estében.”