Milyen változásokat hoz a recesszió a kutatási iparágban? Erős pozícióban vannak azok az ügynökségek, akik a fejlesztéseket részesítik előnyben – ha bizonyítani tudják, hogy azok megérik az árukat.
Amikor néhány évvel korábban beindítottuk online kutatási közösségeinket, az volt a lényeg, hogy a fogyasztókkal közelebbi kapcsolatba kerüljünk, de érdekes az a tendencia, ami időközben derült ki, mégpedig használatuk költségkímélő mivolta.
A klasszikus folyamat az lenne, hogy ezen megközelítés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy lecseréljék hagyományos projektjeiket, de ezen felül az is, hogy olyan munkákat végezzenek el, amilyeneket korábban nem tudtak volna. Azt hiszem, egyre több ügyfél kezdi otthon érezni magát ebben. A kezdeti költségek jelenthetnek akadályokat, de sok ügyfél számára a kihívás nem feltétlenül a költségekben magában keresendő, hanem abban, hogy nagyobb befektetéseket kell eszközölniük mostanában, mint a korábban használt metódusok esetében. Nekik máshogyan kell dolgoznunk.
De az ügyfelek saját háza táján is nagy a nyomás. Sok ügyfél nem akar változtatni a beváltakon – kissé ijesztő idők ezek ahhoz, hogy valami újat próbáljanak ki. Amit a közösségek lehetővé tesznek, az ad-hoc kvalitatív és kvantitatív kutatások helyettesítése, amiket számos ügyfél azért csökkent eleve, mert költségvetésük nem teszi lehetővé azokat.
A területen dolgozókkal beszélve, 2010-re költségvetéseiket még szorosabbra jósolják, számunkra tehát a kihívás az, hogy a vállalatok lássák tevékenységünk hasznát és előnyeit. Nem olyan könnyű elnyerni bizalmukat, mint akkor lenne, ha a dolgok nem állnának ilyen rosszul.
Az derült ki ügyfél-felméréseinkből, azt várják az ügynökségektől, hogy olyan dolgokkal álljanak elő melyek hasznosak, és beleférnek a költségvetésbe. Még mindig jelen van az elvárás az új ötletek iránt, de jelenleg beárnyékolja azt egy bármikor „eleredni képes felhő”, vagyis a rossz gazdasági klíma.