HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Hírlevél, RSS

Piackutató, marketinges vagy? Szeretnél e-mailben értesülni a legújabb hírekről, blogon megjelent cikkekről? Iratkozz fel az ingyenes értesítőre itt:

Írd be az e-mail címedet:

Delivered by FeedBurner


RSS-ben követnéd a blogot? Itt felirakozhatsz RSS-re:

Portfolio Blogger

Piackutatás Hírek

Piackutatás Hírek

Nyereményjáték nyertesek

Piackutatás blog nyereményjáték nyertesek (2010):

1. Eliasné Márk Katalin (Nielsen)
2. Cselényi Emese (Gfk)
3. Jakab Áron (BellResearch)
4. Vági Krisztina (Telekom)
5. Kicsi Dóra (Nestlé)
6. Szikla Klára (Dréher-Sabmiller)
7. Repka Karina (Richter Gedeon)

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (35) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (10) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (136) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (14) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (2) online (34) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online panel (50) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (45) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (350) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (27) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (18) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (7) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (3) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Exkluzív infók a PIXER-ről!

2009.05.19. 07:00 Forecast Research - www.forecast.hu

Az alábbiakban részletesen – az eddigi sajtóanyagoknál jóval részletesebben – mutatjuk be az újonnan kialakított, kvalitatív piackutatási minőségbiztosítási rendszer – a Pixer – működését, jellemzőit. Arról, hogy összefoglalóan miben is rejlik a Pixer értelme, filozófiája, korábban már írtunk, ez a post itt olvasható.

PIXER - MINŐSÉGI PIACKUTATÁSElőzmények, alapok

A minőségbiztosítási rendszer kialakításának igénye nem új keletű, bizonyára sokaknak meglepő, de a PIXER alapjait 2001-2002 körül rakták le az akkori PMSZ tagok, de akkor még nem jöhetett létre a rendszer a maga valójában, csak „tervezőasztalon” létezett. A jelenleg kialakított rendszer felállítását viszont jelentősen megkönnyítette az, hogy volt már előzménye a PMSZ-ben, volt szoftverleírás, volt miből kiindulni. Induláskor 5 kutató cég adott pénzt a rendszer létrehozására, nem sokkal később már 11 tagot tudhattak maguk közt, majd a PPT piackutatási szervezetet megalakító cégek is csatlakoztak a rendszerhez és így 2009 májusára már 16 cég alakította meg együttesen a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesületet. Mind az egyesület, mind a szoftveres ellenőrző rendszer kialakításakor nagy figyelmet fordítottak a piackutató cégek az adatvédelemre és az adatbiztonságra, továbbá arra, hogy a rendszer csak ellenőrzi a regisztrált tagokat, de se a tagságnak, se az egyesület vezetőinek ne legyen lehetősége arra, hogy a létrejövő adatbázis tartalmát megtekinthesse, illetve letölthesse. Annak érdekébe, hogy a rendszer megfeleljen a hatályos adatvédelmi szabályoknak, az adatvédelmi biztos hivatalával, ügyvédekkel, illetve egy független adatvédelemre szakosodott vállalat szakembereivel egyeztettek a szervezet létrehozói, illetve a működés elindulása után a rendszer működését auditáltatja az egyesület.

A Pixer alapvetően iparági kezdeményezés, vannak benne piackutatási szervezeten kívüli cégek, PMSZ tagok és PPT tagok is. A rendszer nemcsak a minőségbiztosítás miatt fontos, de a szervezők munkáját is segíti. A rendszerhez való csatlakozás természetesen nem kötelező egyetlen kutató cég számára sem, a vállalkozások nyilván mérlegelik majd, hogy milyen versenyelőnyt fog nyújtani a részvétel, illetve milyen gyakorlati tapasztalatok lesznek majd, ha a rendszer élesben is működik. A Pixer elvileg működhetne kvantitatív kutatás esetében is (az induláskor csak fókuszcsoport/mélyinterjú esetében lesz használható).

A Pixer minőségbiztosítási rendszer legfontosabb célja, hogy segítse a szervezőket abban, hogy minőségi, a kutatási tervnek megfelelő válaszadókat szervezzenek be a fókuszcsoportos és mélyinterjús kutatásokba, növelve ezzel az ügyfelek elégedettségét és bizalmát, amely segítségével reméljük, hogy az egész piackutatási szakma elfogadottsága növekszik. A rendszer használatával a piackutató cégeknek lehetősége nyílik egy átfogóbb, a cégenkénti ellenőrzést kiváltó, más cégek kvalitatív kutatásaiban részt vevő válaszadók ellenőrzésére, így biztosítva a folyamatos magas minőséget.

A rendszer működése

Olyan szempontból tiszta lappal indul a rendszer, hogy alapból senki nem szerepel majd benne, a cégeknél esetlegesen már meglévő adatbázisok (a profi fókusz-látogatókról) nem használhatóak fel (adatvédelmi okok miatt).

Nagyon fontos, hogy a rendszerben (szoftverben) nincs olyan lehetőség beépítve, amely a teljes adatbázis adminisztrációját biztosítaná, csak a saját adataihoz férhet hozzá minden felhasználó! Az alapelgondolása az a PIXER-nek, hogy kell egy olyan adatbázis, amely 2 részből áll:

1. a szervezőket (tevékenységüket, működésük eredményét) tartja nyilván cégenként
2. egybegyűjti a válaszadókat, akik részt vettek fókuszcsoporton

A rendszerbe belépő kutató cégeknek minden egyes kvalitatív kutatásban részt vevő személyt fényképes igazolvánnyal kell ellenőrizni, 2 lépcsőben:

1. A fókuszcsoport előtt néhány nappal le kell ellenőrizni a résztvevőket, személyi adataikat be kell vinni a rendszerbe, majd a rendszer kiadja, hogy azokkal az adatokkal a konkrét személy részt vett-e valaha fókuszcsoportban*. Az ellenőrzés alapja 3 olyan adat, amely minden fényképes igazolványon megtalálható (név, születés helye, születés dátuma).
2. Amikor eljön a résztvevő a csoportba, be kell mutatni az igazolványát, a szervezőknek pedig ellenőrizni, hogy egyeznek-e az adatok az előzetesen (a csoporttagok szervezésekor) rögzítettekkel.

*A résztvevők szűrésének kritériuma: 3 adat egyezésénél automatikusan letilt a rendszer, nincs mérlegelési joga az adott szervezetnél a minőségbiztosításért felelős kollégának (minden Pixer tag cégnél lesz egy ilyen személy, akik működteti a rendszert), 2 adat egyezésénél mérlegelhet, de az a javaslat, hogy már 2 adat egyezésénél is küldjék el a személyt.

A rendszer meglehetősen flexibilis, személyre szabható: a szűrésnél a kutatás típusa is beállítható, mélyinterjú vagy fókuszcsoport, vagyis a cégek dönthetnek, hogy a fókuszcsoportba beengedik-e a mélyinterjún részt vett személyeket.
Iparág is beállítható: FMCG, távközlés, stb. Előfordulhat, hogy valaki részt vett egy távközlési csoportban, de az ügyfelet az nem zavarja, ha egy FMCG csoportról van éppen szó, vagyis bemehet a csoportba. A Pixer rendszer az ellenőrzésen kívül, minden egyes fókuszcsoport, illetve kutatás után kiállít egy igazoló lapot, amelynek célja, hogy a marketingkutató cégek igazolhassák saját minőségi munkájukat. Ezen a minőségbiztosítási lapon a kutatás adatait, illetve az adott fókuszcsoport minden fontos adatát láthatja a Megbízó (csoporton résztvevők keresztneve, kora, az ellenőrzött napok száma stb.).

A rendszer használatához internet kapcsolat kell, pl. vidéki kutatásnál mobil internet. Alternatív lehetőség: adatlapok kinyomtatása, a helyszínen ellenőrizni, majd utólag – az irodából - bevinni a rendszerbe. A rendszer csak azoknak az adatait tartja meg, akik bent voltak a fókuszcsoportban, nekik alá kell írni egy nyilatkozatot, melyben engedélyt adnak adataik tárolására. A túlszervezetteket külön is nyilvántartja a rendszer, így az adott cégnél azt is megnézhetik (és kiszűrhetik), hogy kik azok, akik az elmúlt 6 hónapban túlszervezettek voltak a Pixer tagszervezetek által végzett kutatásokban.
Az elkezdett projecteket viszont minden esetben le kell zárni*, mert különben az egész rendszer szellemiségét, komolyságát veszélyeztetné. (Az elnök szerint a cégeknek nagyon könnyű bekerülni, de a rendszer nem megfelelő használóit - akik pl. rendszeresen nem zárják le a projecteket, vagyis nem megfelelően használják a Pixert, könnyen ki is zárhatja a többi tagszervezet az egyesületből. Az ilyen tevékenységek követése nem lesz bonyolult, hiszen mindent naplóz a rendszer.)

*A kutatás lezárása: minden bevitt résztvevőnél definiálni kell, hogy mi történt vele: bement, túlszervezett, vagy el lett küldve. Csak ez után állítja ki a rendszer a Certificate-et.

Célcsoportok, igazolás

Többfajta célcsoportot különböztet meg a rendszer, az egyes célcsoportokra más-más kritérium vonatkozik, abból a szempontból, hogy milyen idő-intervallumon belül nem vehetett részt az illető fókuszcsoporton, speciális szegmensek esetében, pl. szívsebészeknél engedékenyebb a rendszer, egyébként sem náluk jellemző a professzionális csoport-lakó réteg kialakulása. Az egyes célcsoportok esetében a napokban zajló Pixer közgyűlés határozza meg, hogy milyen idő-intervallumok lesznek automatikusan beállítva a rendszerben. Átlagos célcsoport esetében vagy 6, vagy 3 hónap a valószínű. A rendszer enged eltérést az előre beállított intervallumtól (ha pl. a kutató cég így egyezett meg a megbízójával), de az igazoláson, melyet kiad a rendszer, ez is fel lesz tűntetve. Minden csoport után igazolást ad a rendszer, mely minden fontos adatot tartalmaz a csoportokról és azok résztvevőiről. Ez az igazolás az interneten keresztül is elérhető lesz. Speciális célcsoportnál – az ügyféllel egyeztetve – lehet úgy is használni a rendszert, hogy nincs semmilyen beállított kritérium, de a résztvevőket akkor is beviszik a rendszerbe, hogy más esetben szűrhetőek legyenek.

Rendszerhasználati szintek, jogosultságok

A Pixer különféle, jól adminisztrálható használati szintekkel rendelkezik:

1. Rendszer-adminisztrátor
Nem a tagoknál van, neki van jogosultsága cégeket felvinni a rendszerbe, akiknek aztán hozzáférésük lesz, kapnak egy szervezeti azonosítót, amivel beléphetnek.

2. Céges adminisztráció
Az adott cégnél dolgozó kollégák beléptetése, különféle jogosultságok adása. Cégvezetők minden jogosultságot megkapnak (csak a saját cégükre vonatkozóan), a szervezők pl. csak adatot vihetnek be, a minőségbiztosító csak adatot kérhet le, stb. – a beállítástól függően.
A rendszer tud olyat, hogy ha valaki pl. átírja az először bevitt adatokat, akkor az ő főnöke e-mailt kap a rendszertől, hogy adatmódosítás történt, aztán megvizsgálhatja, hogy jogos volt-e az adatmódosítás. Minden cég csak a saját adatait látja, le tud kérni statisztikákat a saját kutatásaira, pl. ki tudja nyomtatni a meghívottak listáját, a cég egyes szervezőinek teljesítményét, rangsorát.

A rendszer stabil, megbízható szerveren fog működni, a szervezők ígérete szerint nem kell leállásra vagy a rendszer elérhetetlenségére – pl. túlterhelés miatt - számítani.

Költségek

A rendszerhez bármilyen piackutató cég, vagy piackutatást is végző vállalat csatlakozhat, akiknek egy egyszeri díjat, illetve éves díjat kell befizetniük az egyesülethez. A rendszer használata megkönnyítheti a szervezők munkáját, hiszen a piackutató cég már a fókuszcsoportok előtti időszakban el tudja végezni az előszűrést és így tudja segíteni szervezőjét abban, hogy a feltételeknek megfelelő válaszadókat hívjon meg a kvalitatív kutatásra. A rendszer használatába mindenképpen be kell tanulnia a cégeknek, ezért az egyesületi tagok egészen szeptemberig tesztelhetik Magyarország legelső, a minőségi piackutatást segítő ellenőrző rendszerét, a PIXER-t.

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás fókuszcsoport kvalitatív minőségbiztosítás pixer