Hozzászólás a Kreatív Online 2009. április 29-én megjelentetett cikkéhez „GVH: Az RTL Klub rendben, a nézettségmérés nem.”
„A hatóság azt javasolja, az új médiatörvény vonja az állami közbeszerzések körébe a nézettségmérési pályázatot, mert ez a megoldás biztosíthatja legjobban a meglévő piaci problémák megoldását.”, olvasom a Kreatív Online cikkében, de én magam nem találom ezt a megállapítást. Ez egy sajátos olvasata a GVH jelentésnek, de az is lehet, hogy a Kreatív Online szerzője és én más jelentést olvastunk.
Az általam elolvasott jelentésben nem fogalmazódott meg az állami közbeszerzés igénye. A GVH pályáztatási eljárásról ír, mely a legminimálisabb módon avatkozik be a piaci folyamatokba. Csak arra tudok gondolni, hogy a szerző, a GVH jelentés helyett, Sarkady Ildikó korábbi kormánytanácsadó által vezetett Media Content tanácsadó cég anyagából merített, hisz a Media Content Consulting anyaga (a GVH jelentés tervezetének véleményezése) tartalmazza azt az állítást miszerint „szükséges megteremteni a nézettségmérés közbeszerzési pályáztatásának hátterét.”
A Kreatív Online megfeledkezve a másik fél meghallgattatásának szabályáról, felhőtlenül idéz tovább az említett Media Content anyagból anélkül, hogy megemlítené, hogy nem 12 éve szolgáltatja az AGB Nielsen az adatokat, hanem 16 éve. Lehet, hogy a szerző nem gondolta tekintélytiszteletből vagy bármi más okán, hogy a volt kormánytanácsadó cége által készített dokumentumban tárgyi tévedések is lehetnek, de ez sem mentség ilyen sorok leírásakor.
Sajnálatos, hogy a cikk szerzője nem veszi a fáradságot arra sem, hogy legalább egy halvány utalás erejéig cáfolja azt az állítást, hogy „a versenytárs nélküli nézettségmérő cég nem érdekelt kellőképpen a fejlesztésben”. A nézettségmérés fejlesztését szolgáló folyamatos tevékenységünket a piaci szereplők jól ismerik, s utalnék arra a nem elhanyagolható tényre, hogy éppen a közelmúltban fejeződött be a panel háztartások számának 23 százalékos növelése, hogy immár teljesen digitális műszerparkkal mérünk, noha még messze a teljes digitális átállás Magyarországon. A többi fejlesztésről is szívesen beszámolok, ha erre teret és lehetőséget biztosít a Kreatív Online. Nem tudom, mire gondolhat Sarkady Ildikó a maga szakvéleményében, illetve hogy mire gondolt a szerző (ha bármire is azon kívül, hogy a lehető legkönnyebben abszolválja a cikkírás terhes feladatát). Kicsit kiábrándult vagyok, mert minderre nem derül fény sem a cikkből, sem a Media Content anyagából.
Az sem teljesen bocsánatos bűn, hogy az MTV közbeszerzési tenderről is az a Kreatív újságírójának az információja, hogy nem született eredmény. Szeretném tájékozatni az újságírót, hogy január 13-án volt az eredményhirdetés. Lehet, hogy egy másik tenderrel keverte össze, vagy azóta nem volt ideje utánanézni vagy még most ébredezik hosszas téli álmából. Tudjuk, a jó hír az nem hír, de ez messzire vezethet.
A fentieket nevezhetjük pontatlanságnak újságírói/főszerkesztői szemmel. A nézettségmérést végző cég vezetőjeként üzletileg kártékonynak, sima mezei állampolgárként félrevezetőnek, szakmai szemmel pedig botrányosnak tartom a cikket, mert csúsztat és a tények helyett véleményeket és szakállas álhíreket közöl. Az ismeretlen szerzőnek üzenem: a nézettségmérés rendben, a cikkben közöltek viszont nem!
Budapest, 2009. április 29.
Üdvözlettel:
Vörös Csilla
ügyvezető igazgató
----------------------------------------------------------------------------
A Kreatív válasza a válaszlevélre itt olvasható: Az AGB vádol, a Kreatív cáfol