A kvalitatív marketingkutatással szemben új elvárások jelentek meg, ezért változóban vannak az alkalmazott módszerek, technikák is.Erről szól, ennek megértésében segít az alábbi írás.
"A moderátorok válasza az azonnaliság követelményére, a szoros időhatárokra a szűkebb kvóták igénylése, a nagyon specifikus szűrőkérdések alkalmazása és az önmagukat nehezen kifejező válaszadók kiszűrése A kutatás céljához nem illeszkedőket nem veszik bele a kvalitatív mintába. Ha a nyelvi kifejezőképesség fontos része az adatnyerésnek, a nehezen verbalizálókat kihagyják, ha pedig a képi megjelenítés által várnak kreatív válaszokat, a fantáziátlan, túl merev és nem kreatív emberek zárják ki.
A megrendelő nem kívánja meg a kutatás eredményeinek részletes leírását, csupán néhány olyan adatra kíváncsi, amely jól képviseli a kutatás végkövetkeztetéseit. Ez a nem elaprózottan bizonygató konklúzió-ismertetés Krueger, Templeton és Henderson szerint a mind jobban elterjedő a megbízó és a kvalitatív kutató közötti bizalmi viszony stabilizálódó tendenciájában ered.
A globális piacot szem előtt tartó kvalitatív kutatás mind jobban érdeklődik a szubkultúrák fogyasztói magatartása iránt. Ez a spanyol ajkú, kínai és távol-keleti populációk fókuszcsoportos vizsgálatának terjedését eredményezte az Egyesült Államokban és Kanadában, illetve az Észak-Afrikából származókét Franciaországban. Ilyen esetekben sokszor kétnyelvű vagy az adott a szubkultúrából származó moderátorokat alkalmaznak.
Szembeötlő nemzetközi, de már hazánkban is tapasztalt tendenciaként jelentkezik az üzleti célú (business-to-business) marketing térnyerése, ahol főként a lehetséges üzleti partnerek igényeinek a felmérése a kutatás célja.
A jövőre irányultság és a fogyasztócentrikusság mutatkozik meg abban a jelenségben, hogy a nemzetközi gyakorlatban a megrendelő már nem észlelési (perceptuális) térképeket, hanem a kognitív pszichológiából ismert „várakozás/elvárás térképeket” igényel.
Néhány kutató felhívja a figyelmet arra a veszélyre, hogy a kvalitatív kutatások annyira divatossá váltak, hogy a megrendelők sokszor csak ezekre támaszkodnak, mellőzve a költségesebb kvantitatív felméréseket."
/Forrás: HIK/