Egy nemrég nyilvánosságra került tanulmány, amelyet a KRC Research és a Hitachi Global Storage Technologies (Hitachi GST) készített, azt találta, hogy az amerikai fogyasztóknak (az összes korcsoportban) szinte kielégíthetetlen az étvágya a digitális tartalmakat illetően.
A KRC Research május folyamán végzett telefonos kutatást, mely során véletlenszerűen 1,008 amerikai felnőttet kérdeztek meg. A digitális tartalmak mennyiségének robbanásszerű növekedése, továbbá a digitális eszközök gyors adaptációja katalizálja az ilyen tartalmak tárolására vonatkozó jövőbeli követelményeket – melyet a Hitachi „terabyte korszak”-nak vagy „Tera Era”-nak nevez. A fogyasztók igénye a még több digitális tárolókapacitás iránt folyamatosan nő. A felmérés szerint, 26 százalék már most azt kívánja, hogy annyira sok tárolókapacitása legyen, hogy ez soha ne legyen kérdés.
A kutatás egyéb megállapításai:
• Átlagban az amerikai fogyasztók egyre több digitális tartalmat tárolnak a digitális audiolejátszókon, digitális fényképezőgépeken, kamerával egybeépített mobiltelefonokon, digitális videólejátszókon (DVR) és asztal vagy noteszgépeken. A fiatal felnőttek (18-24 évesek) átlagosan 2,065 dalt tárolnak a digitális eszközeiken, amely sokkal több, mint az összes többi felnőtt korcsoportban megkérdezettek által tárolt dal együttesen!
Digital Contents | Avg Number | Growth from 2005 |
Songs | 907 | +134% |
Photos | 924 | +128% |
Movies | 25 | +56% |
Games | 7 | NA |
• A nők a férfiaknál jobban megbecsülik a digitális tartalmakat. A felmérés azt találta, hogy a digitális eszközöket birtokoló (46 százalék) nők fele szerint a digitális adataik felbecsülhetetlenek vagy értékesek, ezzel szemben a férfiaknak csak 35 százaléka állította ezt.
• A tárolt tartalmak legáltalánosabb típusa a digitális fényképek. Körülbelül 82 százaléka a digitális eszközöket birtokló fogyasztóknak beszámolt arról, hogy digitálisan archiválja fotóit, és ez 9 százalékos növekedés a 2005-ben történt hasonló felmérés adataihoz képest.
• A fogyasztók körülbelül 32 százaléka tárol digitális formában filmeket, ez 2005-ben csak 25 százalék volt.
• A digitális eszközök birtoklásának aránya is emelkedést mutat: az amerikaiak 88 százaléka rendelkezik most valamilyen elektromos berendezéssel, melynek digitális tárolókapacitása is van. A 2005-ös tanulmány óta a legnagyobb nyertesek: a fényképezős mobiltelefonok és a digitális audiólejátszók (mp3 lejátszók). Tízből hat amerikainak jelenleg van kamerás mobiltelefonja, ez több, mint duplája a 2005-ös aránynak.
Egyéb digitális eszközök birtoklásának aránya:
• Az átlagos amerikai fogyasztó jelenleg 1,660 dollár értékű digitális tartalmat birtokol, amely 46 százalékos emelkedés (525 dollár) a 2005-ös 1,135 dolláros adathoz képest. Továbbá majdnem 20 százalékuk felbecsülhetetlenül értékesnek tekinti a birtokában lévő tartalmakat...
/Forrás: Trendspotting/
Emil 2008.07.30. 14:12:41