Egy londoni cég, a Conquest, kifejlesztette a Metaphorixet, amely egy online eszköz és a márkákkal kapcsolatos öntudatlan érzelmi reakciókat méri. Az eszköz az emberek által használt metaforákat vizsgálja, melyek érzéseket fejeznek ki és írnak le.
A Metaphorix interaktív online animációkat használ annak mérésére, hogyan éreznek az emberek valójában egy márka irányában, ahelyett hogy arra támaszkodna, amit szavakban tudnának mondani érzéseikről. Ezzel a vizsgálati módszerrel a kutatók állításuk szerint képesek feltárni: a pozitív tapasztalatokat egy márka irányában; az intimitás szintjét, melyet az emberek ezzel kapcsolatban éreznek; mennyire boldogok, izgatottak, empatikusak egy márka irányában; és mennyire találják az adott márkát menőnek vagy olyannak, melyről az emberek beszélnek.
A Metaphorix módszere David Penn, a Conquest társalapítójának legutóbbi munkáira épül, melyet a kognitív nyelvészet témakörében végzett, és azt állítja, hogy áttörést ért el a fogyasztói viselkedésre irányuló neurológiai tudományok területén. Penn azt állítja, hogy fogyasztókat annyira sok információval bombázzák, hogy nincs idő a gondolkozásra, úgyhogy az érzelmek határozzák meg a márkákkal kapcsolatos döntések nagy részét és öntudatlan mechanizmusok használata segíti az egyént a döntéshozatalban.
Penn szerint: „Sok jelenlegi kutatás elavult információkat hordoz már a készítés időpontjában. Azt feltételezik, hogy a márkadöntések öntudatosak, megmagyarázhatóak és ésszerűek. A valóságban a viselkedésünk és a márkákra adott válaszaink többnyire érzelmi indíttatásúak. Végre meg tudjuk magyarázni olyan reklámoknak a sikerét, amelyek a hagyományos teszteken elbuktak, azután pedig mégis kedvencekké váltak.”
A Conquest jelenleg 40 embert alkalmaz és olyan ügyfelei vannak, mint a General Mills, Pizza Hut, L'Oreal, Nationwide, Premier Foods, KFC.
/FR piackutatás/
Marcsi 2008.07.08. 14:15:39