HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatás és marketing blogok az interneten

2008.03.17. 07:42 Forecast Research - www.forecast.hu

Arra gondoltam, körülnézek az interneten, milyen piackutatással és marketinggel foglalkozó szakmai blogokkal találkozhatnak a szakmabeliek, érdeklődők. Az előbbivel kezdtem, mert sejtettem, hogy ezzel hamarabb fogok végezni. Így is lett, tisztán és kimondottan piackutatással foglalkozó blog nem túlzottan sok van (magyar nyelven). Először is létezik ugye ez a blog, melyet éppen olvasni tetszik. Ezen kívül kimondottan blognak nevezhető és fő témaként a piackutatást választó platformot mindössze egyet találtam, melyet egy vélhetően kisebb, soproni cég működtet honlapján, vagyis itt. Bár a bejegyzések nem túl gyakoriak, de már az is pozitívumként értékelhető, hogy van. Hajrá, mindent bele! Ezen kívül megtalálható az interneten még néhány olyan piackutató vállalkozás, mely honlapjába integráltan, jellemzően „hírek” menüpont alatt értekezik aktuális történésekről. Ezeket szigorúan véve mégsem tekinthetjük blognak, sem formai, sem tartalmi okokból. Többnyire belterjesek, kizárólag az adott vállalkozás belső ügyeivel, saját kutatási eredmények, módszerek publikálásával foglalkoznak, nem tekintenek ki a piackutatás tágabban értelmezett eseményeire. Ugyanakkor még ennek is örülhetünk, mert a legtöbb kutató cég még ennyi fáradtságot sem vesz. Különösen jellemző ez az érdektelenség a multinacionális kutatóintézetek esetében, akik valóban bőséges sajtóközleményeiken túl nemigen foglalkoznak az internettel, blogszférával, ilyesmivel. Külföldön az is gyakori, hogy egy kutató indít saját blogot, de emellett esetleg cégének is van blogja. Erre egyáltalán nincs példa hazánkban. Továbbá: találkozhatunk 2-3 olyan szakmai bloggal is, melyek marketing, reklám, média, pr, stb. mellett igen esetlegesen piackutatással is foglalkoznak, de a fő profiljuk nem ez (vagy nem csak ez), így a kimondottan piackutatással kapcsolatban érdeklődőknek nem is jelentenek valódi alternatívát. Gyakorlatilag ennyi. Nem túl nagy a kínálat, nekem legalábbis ezeket sikerült megtalálni. A kereséshez a miner.hu és a Google találataira támaszkodtam.

Jóval bőségesebb a kínálat marketing területen. A blogok száma viszonylag nagy, teljes áttekintésre ezért nem is vállalkozom. Legnagyobb csoportot az online marketinggel, keresőmarketinggel foglalkozó blogok alkotják. Legismertebb talán Konrad Onlinemarketing blogja, ami nem kis részben a gyakori (naponta, vagy naponta többszöri) frissítésnek, a jó témaválasztásnak és személyes ismertségének, „társadalmi beágyazottságának” köszönhető. Az is segíti továbbá, hogy jó blogszolgáltatót választott, sejthető, hogy volt már kint néhányszor az index.hu címlapján, ami nem kevés látogatót hozhatott. Elismertsége abban is lemérhető, hogy szinte mindenki linkeli az oldaláról. Ugyancsak ezen a területen ügyködik a B2B online marketing blog, az Internet-marketing blog, a Keresőblog, a Keresőmarketing blog, Longhand keresőoptimalizálás blogja, Petényi Márk blogja, a Seo blog, a BizBigyó blog, Doransky,... Vannak a marketing egy-egy részterületére szakosodott oldalak is, kkv marketinggel többen is foglalkoznak. Közülük ismertségével és lendületes, dinamikus stílusával kiemelkedik Wolf Gábor kkv marketing blogja (Gábor, ez már tiszta Amerika:-). További versenyzők például a KKV Online-marketing Blog, a Marketing szakértők blogja. Ellenpontozásként ott van Damjanovich Nebojsa, aki a multikat célozta meg oldalával. Találni még PR-ral foglalkozó blogot, a PR Gurukat, médiával, kiadói marketinggel pedig – többek között – a Mediainfo blog, a Média blog, Rabbit Online Média blogja és a Kiadói marketing blog foglalkozik. Furcsának tűnik, hogy a web 2.0, online, kereső, seo és egyéb marketinggel foglalkozó rengeteg blog között, mellett alig akad, amelyik főleg „hagyományos” marketinggel foglalkozna. Ma már persze a kettőt nem könnyű elválasztani, de mégis. Azért egyet találtam, ez pedig a Marketing Fórum blog. A blogok besorolásának nehézségét jól mutatja, hogy ezt a blogot ugyanakkor a kkv marketinggel foglalkozók közé is sorolhatjuk...

(Ha valakit bármelyik kategóriából kihagytam volna, attól elnézést, tessenek hozzászólni, ha valaki kimaradt.)

Áttekintve a fentieket azért hiányérzetem van. Nagyon hiányzik pl. egy színvonalas, FMCG marketing blog (Procter-nél és egyéb multiknál dolgozó marketingesek, hol vagytok?), de egyes iparágak marketingje is annyira speciális, hogy az megérne egy külön blogot: jelenleg nincs pénzügyi marketinggel, pharma marketinggel vagy például politikai marketinggel foglalkozó, megfelelő színvonalú blog. Többek között.

5 komment

Címkék: marketing blog piackutatás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutató 2008.03.17. 17:44:51

úgy látom, az archers.hu oldaláról levették a piackutatás blogot:-(

sildiko · http://marketingkritikak.blogspot.com 2008.03.17. 23:31:20

Van FMCG blog. Élelmiszer marketinggel foglalkozik. Főcíme: Marketing kritikák - a márka menedzsmentről az élelmiszer marketingben.
Link: marketingkritikak.blogspot.com

Barabás Csaba · http://vallalkozok.blog.hu 2008.03.18. 20:31:22

Kezdő vállalkozóknak szóló üzleti blog. Ajánlom mindenkinek, aki vállalkozóként képzeli el a jövőjet :)
vallalkozok.com/?q=blog/1

Kállay Balázs · http://www.archers.hu/ 2008.03.19. 20:35:42

Sziasztok,

Ez az időzítés tényleg elég viccesre sikerült...

Szóval nem szünt meg a blog, csak kényszerből be lett olvasztva egy másikba. Részletek: www.archers.hu/2008-03-19/respect-piackutatasbloghu/

Kösz a hírverést!

Kállay Balázs

Emmi 2008.06.09. 11:47:54

Belterjes a blogszféra, alig van jó tematikus blog. Marketing témában max. 10 van, ami színvonalas. Főleg online, seo. Ilyen spéci terület, mint piackutatás meg ritka, mint a fehér holló.
süti beállítások módosítása