Márkaépítő evangelisták
2008.03.10. 07:22 Forecast Research - www.forecast.hu
Az Interpublic Grouphoz tartozó kommunikációs tanácsadó ügynökség a KRC Research kutatócéget bízta meg a fogyasztói szokások felmérésével. Ebből kiderült, hogy jelentősen csökkent a vásárlási döntések meghozatalára fordított idő: a válaszadók majdnem kétharmada arról számolt be, hogy gyorsabban dönt egy-egy ügy, vállalat, termék vagy szolgáltatás mellett vagy ellen, mint két-három évvel ezelőtt. A jelenség a tanácsadócég szerint több tényezőre vezethető vissza: a vásárlók sokkal tájékozottabbak lettek, erősebben hallatják a hangjukat, és könnyebben férnek hozzá a döntést segítő információkhoz, szakértői véleményekhez.
A Weber Shandvick szerint emellett a meghatározó befolyással rendelkező szószólók, az úgynevezett evangelisták szerepe is egyre nagyobb a döntések meghozatalában, és a márkaépítésben. Evangélistának mondható az, aki aktívan fellép egy-egy márka, illetve a vállalat mellett, vagy éppen ellene. Az adatok szerint az összes fogyasztó 45 százaléka tekinthető szószólónak.
Az evangelisták előretörése elsősorban Európára és Ázsiára jellemző, a két kontinensen és a csendes-óceáni térségben több a másokat erőteljesen befolyásolni képes fogyasztó, mint az Egyesült Államokban. Az európai és ázsiai szószólók amerikai társaikhoz képest érzékenyebben reagálnak a környezetvédelmi és társadalmi ügyekre.
A hagyományos és az új média együtt formálja az evangelisták gondolkodását, és az egy-egy ügyről, vállalatról, márkáról vagy termékről alkotott véleményüket sokkal erősebben képes formálni a média, mint a nem evangelisták véleménye - állítja a kutatás.
A fogyasztói szokásokról a KRC Research 583 ausztrál, kínai, német, japán, szingapúri, spanyol, brit és amerikai fogyasztót kérdezett meg tavasszal, a válaszadók a 21 évesnél idősebb korosztályból kerültek ki.
(Forrás: Kreatív Online)
1 komment
Címkék: piackutatás fogyasztói magatartás opinion leader piacbefolyásolás piaci stratégia márkapreferencia márkaépítés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
S. Mark 2008.06.09. 11:40:49