HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Állásvadász-kaland

2008.01.05. 11:27 Forecast Research - www.forecast.hu

Kérdezőbiztosnak lenni bizony nem könnyű, mint azt az alábbi álláskereső története is bizonyítja.

Piackutatás"Más napokon többször szoktam, de aznap kétszer kényszerültem hazudni. Egyszer annak, akiért a pénzt kaptam, utána meg annak, akitől a pénzt kapom. Kérdezhetik: ki ez az elvetemült ember, szélhámos, emberkereskedő? Nem, kérdezőbiztos.
A munka egyáltalán nem leányálom. Kérdezőbiztosnak lenni, biztosan nem erről álmodnak a lányok. Ennek ellenére sok nővel találkoztam rövidke kérdezőbiztosi pályafutásom alatt. Nőből egyébként is több van, mint férfiból. Csak azért nem másnap találkoztunk, mert pénteken hívtam az újsághirdetésben megadott telefonszámot. Hétfő délelőtt felkerekedtem, megkerestem a megadott címet, ahol az egyik közismert, nagy közvélemény kutató cég székel. Az előre megbeszéltek szerint zsebemben ott lapult személyi igazolványom. Ez az egyetlen papír, amire itt szüksége van az embernek. Noha korábbi tapasztalataim szerint rossz előjel, ha az ember esőben keres magának munkát, most egy cseppet sem izgultam azon, hogy vajon felvesznek-e. Az időpont és az időjárás ellenére meglehetősen jó passzban, kellemes hangulatban léptem be a közvélemény kutató épületébe.

Itt az embereket két nagy csoportra, azon belül pedig további két alcsoportokra lehet felosztani. Szociológusok és informatikusok nyüzsögtek mindenfelé. A szociológusokat onnan lehet felismerni, hogy nem annyira ronda a pulóverük, mint az informatikusoknak, viszont ez utóbbiak többet járnak fodrászhoz. A nők, véleményem szerint általában a szociológusok csoportjához sorolhatók, bár szentül meg vagyok róla győződve, hogy léteznek női informatikusok, én még egyetlen egyet sem láttam. Amint már említettem, sok nő dolgozik itt, nagyjából az összes általam látott ember háromnegyede a gyengébb nemnek nevezettekhez tartozott. Őket tovább lehetne csoportosítani esztétikai szempontok alapján, de maradjunk annyiban, hogy az ülőmunka hosszútávon nem előnyös az alak szempontjából.

Az épület tiszta, világos, sok nagy virág között lehet ücsörögni az üvegtetővel lezárt udvarban. A büfé olcsó és minőségi, éppen egy kávéra volt időm, már mennem is kellett találkozni leendő instruktorommal. Egy kisebb irodába léptem be, ahol hat asztalnál hat nő ült hat számítógép előtt, hárman telefonáltak, a többiek a klaviatúrát püfölték. Gyors körbetekintés, a kialakult szemkontaktus alapján már tudtam, hogy kivel lesz dolgom. A kedves arcú, középkorú hölggyel bemutatkozunk egymásnak, és innentől kezdve teljesen lelassult az események menete. Ez nem kifejezetten a hölgy hibája volt, hanem inkább a munkájából fakadó túlterheltség számlájára írható. Beszélgetésünk, ami egyben a betanításom is volt, körülbelül három órán keresztül tartott (elég lett volna arra egy óra is, de közben csörgött a telefon, átszóltak a szomszéd asztaltól stb.), ez alatt szinte teljesen elpárolgott a fentebb említett jó közérzetem.

A betanításra bizony szükség van, az iskolai végzettséget ugyan nem firtatják, de némi agyvelővel azért kell rendelkeznie annak, aki kérdezőbiztos akar lenni. Gyanítom, a nem túl magas szellemi képességekkel megáldott jelöltek kapják a klasszikus papíralapú kérdőíveket. Az olyan, szemmel láthatólag eszes és jó megjelenésű legényeknek, mint amilyen én vagyok, rögtön laptoppal kedveskedik a cég. Nem lehet ugyan semmi másra használni, csak a kérdőív kitöltésére, de azért mégis megható ez a bizalom, amit egy aláírt átvételi elismervénnyel kell megerősíteni. Nos, fogtuk a laptopot, szépen leültünk egymás mellé, mint egy tanító néni kisdiákjával a korrepetáláson, és elkezdtük a tanulást. Nyitóoldal, nem enterezünk, spacéval lépünk tovább. Ez nem tűnik bonyolultnak, viszont az elején muszáj nagyon odafigyelni, mert ha nem jó oldalról indulunk az egész munka értelmetlenné válik, mert a végén nem lehet menteni. Az meg nagyon kellemetlen, ha még egyszer rá kell beszélni a kuncsaftot a kérdőívezésre. Ami, annak ellenére nem kevés idő, hogy az elején azzal biztattak, nem több az 15-20 percnél. A valóságban ez minimum egy óra, de erről egy kicsit később.

Maga a kérdőív az egyik vállalat reklámkampányát vesézi ki, szinte tökéletes alapossággal. A kedvenc kérdésem az volt, hogy mit érez, milyen érzései vannak a banki ügyintézések alatt? Egy mindenféle eltorzult fejjel telerajzolt képen kellett megmutatni, hogy milyen emóciók hullámzanak az emberben a bankban. Ezenkívül a reklámkampány filmjeit, szórólapjait kellett véleményeztetni, meg olyan típusú kérdésekre kicsikarni a választ, mint a: mi a véleménye a X bank szolgáltatásáról? Hallott-e már erről a cégről? Hol hallott róla?

A kisebb-nagyobb szünetekkel tarkított oktatásom közben a szomszéd asztalnál érdekes párbeszéd zajlott. Egy idősebb nőnemű kérdezőbiztos fennhangon panaszkodott, hogy szinte senkit nem talált otthon a címlistából, mások meg nem állnak szóba vele, most mit tegyen. A válasz erre egy hosszabban megfogalmazott, próbálkozzon újra volt. Rögtön kaptam egy kis ízelítőt problémamegoldásból és a munka árnyoldala is felvillant előttem egy pillanatra. Megkérdezni egyébként csak azt az embert lehet, aki a címlistán szerepel, helyettesíteni elvileg csak akkor lehet, ha háromszor nem található a célszemély. Én speciel hét nevet kaptam, szerencsére mindegyik a 13. kerületben volt.

A háromórásra húzódó oktatás után, kitöltöttem néhány űrlapot, aláírtam itt, aztán ott. Kaptam egy kérdezőbiztosi igazolványt, kezembe nyomták a laptopot, akár mehettem is volna rögtön dolgozni, azonban kedvemet szegte az időközben mardosóvá teljesedő éhség. A munkára csak másnap került sor, fogtam a rendkívül ronda műbőr táskába csomagolt laptopot, elindultam a 13. kerületbe. Hét cím, elvileg egy nap alatt le lehet tudni az egészet, ám az első ember nem volt otthon, a második sem, a harmadikat szerencsére otthon találtam, de csak nagyon nehezen bírtam rávenni arra, hogy időt szánjon rám és a kérdőívre. Szántszándékkal azt hazudtam, hogy az egész nem lesz több egy negyedóránál. Másfél óra múlva, amikor sűrű köszönömözés közben távoztam, rájöttem, hogy az először korrekt ajánlatnak tűnő ezer forintért, amit egy teljesen kitöltött kérdőívért adnak, keményen meg kell dolgozni. De ekkor már a következő célszemély ajtaja előtt álltam, fél perc múlva a kapun kilépve, azon tűnődtem, hogy mennyire modortalanok bírnak lenni az emberek. Fél kettő volt, amikor úgy döntöttem, nem húzom tovább az időt és nem áltatom tovább a hölgyet, aki felvett. Bementem a központba és aznap már másodjára törtem hazugságom a fejem, hogy mit mondjak miért lépek le ilyen gyorsan. Persze elvben semmi köze hozzá senkinek, de biztos, ami biztos alapon, kitaláltam, hogy felvettek operátornak egy grafikai céghez.

A közvélemény kutató cég központjában rendkívül lesújtotta távozásom híre munkaadómat. Sajnáltam azt a kedves nőt, aki a fejét fogta, hogy honnan szerez, most ő embert? Én ezt már nem bírom, felmondok!? Úgyhogy figyelem emberek! Van munka! Nem könnyű, nem is fizet túl sokat, mellékkeresetnek viszont elég jó. Tessék böngészni a hirdetéseket, nemrég megüresedett egy kérdezőbiztosi állás!"

A cikket itt találtuk: http://www.munka.org/kerdezo

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás kérdőív kérdezőbiztos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása