HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Hírlevél, RSS

Piackutató, marketinges vagy? Szeretnél e-mailben értesülni a legújabb hírekről, blogon megjelent cikkekről? Iratkozz fel az ingyenes értesítőre itt:

Írd be az e-mail címedet:

Delivered by FeedBurner


RSS-ben követnéd a blogot? Itt felirakozhatsz RSS-re:

Portfolio Blogger

Piackutatás Hírek

Piackutatás Hírek

Nyereményjáték nyertesek

Piackutatás blog nyereményjáték nyertesek (2010):

1. Eliasné Márk Katalin (Nielsen)
2. Cselényi Emese (Gfk)
3. Jakab Áron (BellResearch)
4. Vági Krisztina (Telekom)
5. Kicsi Dóra (Nestlé)
6. Szikla Klára (Dréher-Sabmiller)
7. Repka Karina (Richter Gedeon)

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (35) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (10) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (136) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (14) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (2) online (34) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online panel (50) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (45) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (350) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (27) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (18) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (7) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (3) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Kólaháború

2007.10.31. 08:06 Forecast Research - www.forecast.hu

Évtizedek óta folyik a harc a kólapiac két óriása, a Coca-Cola és a Pepsi-Cola között. A váltakozó sikerű küzdelemben jelenleg a Pepsi áll nyerésre, köszönhetően a jobban megválasztott piaci stratégiának.

PiackutatásA Coca-Cola piaci kapitalizációja jelenleg 100.4 milliárd dollár, míg a folyamatos felértékelődésnek köszönhetően a Pepsi már 98.3 milliárdnál tart. A portfolio.hu által ismertetett International Herald Tribune-összeállítás szerint a két cég stratégiája közötti lényeges különbség van, és úgy tűnik, hogy a Pepsi döntött jól.

Ennek egyértelmű jele, hogy a Pepsi forgalmának mindössze 20%-át adják az üdítőitalok, melyek mellett kiemelkedően teljesít a Lay’s chips, a Gatorade sportital és az Aquafina ásványvíz is.
A Coca-Cola ezzel szemben gyakorlatilag egy lábon áll, a bevételek 82%-a az üdítőitalokból származik - a cég meglehetősen későn lépett be a többi piacra, ásványvizet is csak 1999-ben kezdett forgalmazni - hívják fel a figyelmet a szakemberek.
A Coca 2001-ben elvetette a Gatorade márkát gyártó cég megvásárlását, a Pepsi azonban lecsapott a lehetőségre és sikertörténetté varázsolta a sportitalt, amely ma már 80%-os részesedéssel rendelkezik a szegmensben.


Ellopták a világ legféltettebb receptjét?

Újabb fejezettel bővült a két amerikai kólagyártó óriás, a The Coca-Cola Company és a Pepsico Inc. közötti, a vásárlók kegyeiért dúló háború. Csakhogy a csata váratlan fordulatot vett: a Pepsi ezúttal a Coca-Cola segítségére sietett, ahelyett, hogy két kézzel megragadta volna az ezüsttálcán lehetőséget az ellenség leleplezésére.

A jó ellenség segít, ha baj van. Bármilyen ádáz ellenségek is a világ legnagyobb egységes szabadpiacán, az Egyesült Államokban, a Pepsi-Cola termékeket forgalmazó Pepsico Inc., valamint a The Coca-Cola Company ezúttal egymás segítségére sietett. A gazdasági titokkal való üzérkedés klasszikus esetével álltunk tehát szemben, amikor három (akkor még) névtelen levélíró – ketten közülük az atlantai székhelyű cég volt, illetve jelenlegi munkatársa – anyagi ellenszolgáltatásért cserébe hét lakat alatt őrzött műhelytitkokat kínált fel az ősi riválisnak. Az ajánlattevők másfél millió dollárért cserébe a Pepsi illetékeseinek kezébe adtak volna egy mappát, amely egy termék összetevőit és teljes gyártási folyamatát tartalmazza, valamint egy apró üvegcsét, mely a Coca-Cola vadonatúj, még bevezetés előtt álló üdítőitalának a mintáját tartalmazza.

PiackutatásA Pepsico Inc. vezetősége roppant etikusan járt el az ügyben. Nem kaptak két kézzel a kínálkozó alkalmon, hogy még a bevezetés előtt tompítsák nagy riválisuk újdonságának az ütőerejét. Ehelyett igazi betyárbecsületről tettek tanúbizonyságot, amikor előbb a szövetségi nyomozóirodának (FBI), majd a Coca-Cola illetékeseinek jelezték, hogy megpróbálták tisztességtelen üzletre rávenni őket.
Az ügy egyik érintettje, a Coca-Cola egyik felsővezetőjének titkárnőjeként dolgozó Joya Williams bizalmi munkakörével visszaélve, a retiküljében mentette ki a dokumentumokat, majd később az italmintát tartalmazó fiolát is a cég atlantai központjából. Tettének végrehajtásában segítségére volt a 43 esztendős Edmund Duhaney, valamint a 30 éves Ibrahim Dimson is, akik a lopás kitervelésében, illetve a dokumentumok és az italminta kézbesítésében vállaltak szerepet. Hogy alátámasszák szándékuk komolyságát, ajánlatukat hivatalos piros-fehér levélpapíron és Coke-emblémás borítékban küldték el a rivális italgyártónak. Miután fény derült az esetre, az FBI nyomozói letartóztatásba helyezték a három ajánlattevőt, de a titkárnőt óvadék ellenében szabadlábra helyezték.

Piackutatás„Tény és való, hogy óriási harc folyik közöttünk, de úgy véljük, ennek minden körülmények között fairnek és legálisnak kell lennie” – nyilatkozta az esettel kapcsolatosan Dave DeCecco, a Pepsi sajtószóvivője. A Coca-Cola szóvivője, Neville Isdell köszönetet mondott vetélytársuknak a „sportszerű magatartásért”, majd harciasan közzé tette: nem engedik, hogy meggondolatlan tolvajok sok százezer dolláros nyereségtől fosszák meg a cég részvényeseit.
A konkurenciaharc tehát folytatódik a két kóla-konglomerátum között, de – mint azt a fenti eset is mutatja – úgy látszik, ha baj van, képesek segítő kezet nyújtani egymásnak. Profánul úgy is fogalmazhatnánk: a jó barát a bajban ismerszik meg igazán…


COCA-COLA BOTRÁNYKRÓNIKA

2003. július: Egy létszámleépítés során elbocsátott Coca-Cola alkalmazott 44,4 millió dolláros pert indított egykori munkaadója ellen, többrendbeli csalás és könyvelési szabálytalanságok vádjával. A cég elismerte, hogy bizonyos hiányosságok (9 millió dollár félrekönyvelése) valóban előfordultak a mérlegkönyvben, valamint, hogy az üdítőitalok tartalmaztak szennyeződéseket, de a Coke szakértői szerint azok nem voltak ártalmasak az egészségre.

2000. július: Politikai indulatokat kavart a mexikói elnökválasztás győztesének a bejelentése. Az új elnök, Vicente Fox korábban a Coca-Cola mexikói és latin-amerikai divíziójának igazgatója volt. Ellenfelei azzal vádolták, hogy a vállalat anyagilag támogatta Fox pártjának, a Nemzeti Akciópártnak a kampányát.

1999. június: Két hétre felfüggesztették a Coca-Cola árusítását Antwerpenben, miután 40 belga iskolást kellett kórházba szállítani tömeges fémmérgezés miatt. A cég 15 millió dobozos üdítőt vont ki a forgalomból, mert a gyártáskor nem megfelelő minőségű szén-dioxidot használtak. A cég európai vezetője bocsánatot kért az érintettektől.

1991-1996: A Coke anyagi érdekeinek előtérbe helyezése és vezető tisztségviselők megvesztegetésének gyanúja lengte körül a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kongresszusát. Világszerte felháborodást keltett, amikor a NOB az 1996-os centenáriumi olimpiai játékok rendezési jogát nem a játékok őshazájának, Athénnak, hanem a Coca-Cola amerikai fővárosának, Atlantának ítélte oda. Az újságírók a játékokat gunyorosan „Coca-Colimpiának” is nevezték.


Forrás:
http://www.axel.hu/cikk/axel.hu/45838
http://www.penthousemagazin.hu/index.php?page=news&category=gazdasag&news_id=303

Címkék: piackutatás fmcg piaci stratégia kólapiac