HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatás, algoritmusok, adatbányászat...

2007.09.28. 18:21 Forecast Research - www.forecast.hu

Az SPSS szeptemberi hírleveléből tallózunk, melyben többek között az algoritmusok használatának növekvő szerepéről és az adatbányászati módszerek speciális felhasználási módjáról olvashatunk.

PiackutatásThe Economist: Business by numbers, avagy az algoritmusok növekvő szerepe a vállalatok életében

A The Economist cikkében az algoritmusok növekvő fontosságáról ír, és példákon keresztül rávilágít, hogy életünk szinte minden területén különböző algoritmusok generálják az információkat. Ha egy könyvet vásárolunk az Amazon.com-on akkor is egy algoritmus segítségével ajánlanak nekünk hasonló könyveket, majd a szállításnál a logisztikai vállalat is egy algoritmus segítségével jelöli ki a legideálisabb szállítási utat, már nem is beszélve például a hitelkártyás fizetés leellenőrzéséről. Az algoritmusok elterjedésének oka, hogy az ember ilyen nagy mennyiségű digitális adathalmaz gyors feldolgozására nem képes. Ahogy az adatok mennyisége nőtt a vásárlási szokásokról szóló információktól kezdve, a médiafogyasztási szokásokon keresztül, a vásárlói igények testreszabásáig, az algoritmusok szerepe egyre fontosabb lett.

Például a hitelkártyás vásárlások növekvő száma miatt egy időben milliónyi tranzakció megy végbe, és sok esetben a kártyaszámokat a vásárló hibásan adja meg. A hibásan megadott kártyaszámot az úgynevezett Luhn algoritmus szűri ki, ami az egyik legegyszerűbb, de annál elterjedtebb algoritmus.

Egy logisztikai szolgáltató akár több millió csomagot kézbesíthet egy nap, így egy futárnak ha csak 3 kézbesítendő csomagja van, hat lehetséges útvonal között kell választania, ha azonban ez a szám növekszik, akkor a lehetséges útvonalak száma sokszorozódik, mely közül a legoptimálisabbat egy algoritmus segítségével választják ki. Ha egy átlagos futárnak napi 150 címe is lehet, akkor elképzelhető hogy az algoritmus hány lehetséges útvonal közül választja ki a legideálisabbat.

A call centerekben is elengedhetetlen az algoritmusok használata, hogy meghatározzák a bejövő hívások mely operátorhoz fussanak be, a hívás oka, a várakozók száma, és a hívó fél helye alapján. Ez azért is kiemelkedően fontos, mert ha egy nem megfelelően működő algoritmus nem a megfelelő operátorhoz irányítja a hívó felet, elégedetlenséget generálhat.

Az algoritmusok nagy mennyiségű adat rendszerezésekor is hasznosak lehetnek. A Tesco például Nagy-Britanniában Clubcard nevezetű hűségkártyát vezetett be, mely 13 millió tagja és 55 ezer termékcsoportja miatt hatalmas mennyiségű adatot generál, így feltérképezhetők a fogyasztói szokások és szegmentálhatók a vásárlók. A szegmentálás alapján személyre szabott direkt marketing üzeneteket képesek küldeni fogyasztóiknak így a válaszadási rátájuk a szokásos 1 % helyett, 10-20 % is lehet. A Tesco a polcokon lévő áruk elhelyezkedését és sorrendjét is algoritmusok segítségével határozza meg, így a valamilyen okból összetartozó, gyakran együtt megvásárolt termékek egymáshoz közel kerülhetnek.

A SPSS egyik ügyfele a ClearCommerce, mely online kerekedők számára nyújt fizetés feldolgozó szolgáltatást, a csalások kiszűrésére is használja az algoritmusokat, azáltal, hogy elemzi a vásárlók korábbi tranzakcióit. Így az egyes tranzakciók kapnak egy csalás hajlandóságra vonatkozó pontszámot, és meghúzhatják, hogy milyen pontszám felett kritikus az érték, illetve milyen lépéseket tesznek ilyen esetben. Az SPSS elnök-vezérigazgatója szerint nemcsak az algoritmusoknak kell hibátlannak lenniük, hanem a rendelkezésre álló adatbázis minősége sem mellékes. Az SPSS termékeinek nagy előnyét abban látja, hogy a hiányzó vagy megbízhatatlan adatokat ki tudja szűrni az adatbázisból mielőtt a végleges algoritmus lefutna rajta.

Természetesen a helyes következtetések levonásához kell az emberi munka is, azonban az egyre növekvő számú adatmennyiség algoritmusokkal történő elemzésével az eredmények egyre pontosabbak lesznek.

Az eredeti cikket itt olvashatja: http://www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=9795140&fsrc=nwlbtwfree


Biztosítási csalások kiszűrés adatbányászattal

Az Accenture globális kutatásából kitűnik, hogy a biztosítók csupán 17 százaléka használ IT eszközöket a csalások kiszűrésére, pedig azok akik rendszeresen követnek el biztosítási csalásokat, egyre „okosabbak” lesznek, azaz jól ismerik a biztosítók belső scoring gyakorlatát. Pedig az olyan modern megoldások, mint a prediktív modellezés vagy a szövegbányászat lehetővé teszi, hogy a meglévő és bejövő biztosítási igények alapján a biztosítók előzetes proaktív modelleket készítsenek, összefüggéseket tárjanak fel, ezáltal a lehetséges csalásokat gyorsabban és hatékonyabban kiszűrjék.

Az Accenture amerikai mintán alapuló kutatásából kitűnik, hogy a biztosítók 37 % gyakorlatilag teljesen kezeletlenül hagyják a biztosítási igényeket, és az esetleges csalások kiszűrését az igény feldolgozójára hagyják. Pedig a biztosítási igények közel 12-15 százaléka csalásgyanús, de ennek eddig csak nagyon kis százalékát derítették fel.

A jövőben feltehetőleg elmozdulás történik a csalások felderítésére, amelyek rendszeresen és tartósan megkárosítják a biztosítókat, így egy kis beruházással hatalmas összegeket takaríthatnak meg a biztosítók.

Az eredeti cikket itt olvashatja: http://insurancetech.com/news/showArticle.jhtml?articleID=201804476&pgno=1
Itt bővebben olvashat a lehetséges IT megoldásokról és gyakorlati példák szemléltetik az egyes biztosítótársaságok gyakorlatát.
 

1 komment

Címkék: adatbázis piackutatás spss szegmentáció algoritmus adatbányászat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Till Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2007.09.29. 23:59:44

Adatok elemzésével döbbenetes információkat lehet felfedezni:

Egyik tanácsadó ismerősöm mesélte, hogy egy cégnél a számlák és hozzá tartozó költségek vizsgálata során kiderült, hogy a 3 üzletág közül a legtöbbet pátyolgatott hozta a legkevesebb hasznot, és az, amelyikre teherként tekintettek, az volt a húzó ágazat.

Szóval a rutinszerű ellenőrző algoritmusok mellett egy-egy átvilágítás erőteljes tud lenni.
süti beállítások módosítása