Kiborul a bili? -II.
2007.03.29. 09:02 Forecast Research - www.forecast.hu
»Hammer Ferenc médiaszociológus élesebben fogalmazott, szerinte ez egy szűk szakma, senkinek sem érdeke, hogy kiboruljon a bili, ami a Századvéget vezető Stumpf István szerint nem is fog kiborulni. Utóbbi azt állítja, hogy nem tart a viták élesedésétől, szerinte a szakmában nem uralkodik el az a szembenállás, ami az MSZP és a Fidesz viszonyát jellemzi. Arra, hogy pont az ő beosztottja, Gazsó Tibor támadta meg kollégáját, azt feleli: ez habitus kérdése.
Az általunk megkérdezett vezetők az esetleges viták kapcsán mind azt hangsúlyozták, hogy ez nem áll üzleti érdekükben, a saját hitelüket koptatnák, ha időnként megpiszkálnák azokat az eredményeit a konkurenciának, amellyel kapcsolatban esetleg úgy érzik, az szakmailag nem teljesen megalapozott. (Igaz, több meghatározó cég - például a Gallup és a Medián - vezetőjét sem sikerült elérnünk, a Tárki kutatója pedig nem kívánt nyilatkozni.)
Stumpf István szerint egyébként a Mediánt és a Szondát a balliberális politikai oldalhoz köti a közvélemény, míg a Gallupot, a Tárkit és az általa vezetett Századvéget a konzervatívhoz. Nem mellékesek persze a személyi kapcsolatok sem: a Szonda Ipsos első embere, Levendel Ádám tanácsadója volt Medgyessy Péternek, míg Stumpf István kancelláriaminiszterként gyakorlatilag az Orbán-kormány második embereként szolgálta a Fidesz irányította koalíciót. A cégek és a pártok viszonyával kapcsolatban mégis azt állítja Závecz, hogy "sok itt a mítosz, ami keveredik a valósággal és ez nem mai dolog".« /Folytatjuk/
/Forrás: origo/
Szólj hozzá!
Címkék: közvéleménykutatás piackutatás politikai véleménykutatás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.